Hoşgeldiniz; Bugün 23 Mayıs 2012 Çarşamba
22 °C
16 °C
Sağanak Yağışlı
Karakter Boyutu :

Bir faydası daha çıktı

26 Ocak 2012 - 09:06
İspanya'da yapılan bir araştırmada zeytinyağı ve ayçiçek yağında kızartıldığı sürece, kızarmış yiyeceklerin kalp için düşünüldüğü kadar kötü olmayabileceği sonucuna varıldı.

Madrid Otonom Üniversitesi'ndeki uzmanların 40 bini aşkın yetişkin üzerinde yaptığı araştırmaya göre, zeytinyağı ya da ayçiçek yağında kızartılan yiyecekler kalp hastalığı, ya da yeme alışkanlıklarına bağlı erken ölümlere yol açma riskini arttırmıyor. Ancak, uzmanlar bu durumun hayvansal yağlar için geçerli olmadığına dikkat çekiyor. Araştırmada, katılımcılara normal bir hafta boyunca neler yedikleri ve yiyeceklerin nasıl hazırlanıp, pişirildiğini sordu. 11 yıl süren araştırmanın başlangıcında katılımcıların hiçbirinde kalp hastalığ yoktu.

11 yılın sonunda, 606 katılımcıda kalp hastalığına rastlandı ve 1134'ü öldü. Kalp hastalığına yakalananlar incelendiğinde de, hastalıklarla kızarmış yiyecekler arasında bir bağa rastlanmadı. Uzmanlar da bunun kızartmalarda kullanılan yağın tipiyle ilgili olduğu sonucuna vardı. Çalışmayla ilgili bir yazı kaleme alan Almanya'nın Regensburg Üniversitesi'nden Profesör Michael Leitzmann, "Bu araştırma, kızarmış yiyeceklerin kalp için kötü olduğu algısının, eldeki kanıtlarla desteklenmediğini gösteriyor" dedi.

Akdeniz diyeti
Düşük yağlı, bol lif içeren sebze ve meyve ve taze balık içeren Akdeniz tipi beslenme usun süredir sağlıklı kabul ediliyor. Akdeniz tipi beslenmeyle ilgili yapılan çok sayıda araştırma, bu diyetin kanser ve kalp hastalığı riskini azalttığı sonucuna varmıştı. İngiliz Kalp Vakfi'dan diyetisyen Victoria Taylor ise, "Bu çalışmadaki katılımcılar, zeytinyağı ve ayçiçek yağı gibi doymamış yağlar kullanıyor. Biz de tereyağı ve diğer hayvansal yağlardan vazgeçilmesini tavsiye ediyoruz" dedi.

Taylor ayrıca, "Ancak hangi yağ kullanılırsa kullanılsın, yağ oranının fazla olması daha çok kalori ve daha çok kilo alınması anlamına geliyor. Bu durum da kalp hastalığı riskini arttırıyor. Sağlıklı bir kalp için en iyisi, çok fazla sebze ve meyveyle, çok az fazla yağlı gıdanın tüketildiği dengeli bir diyet" diye de ekledi.

 

 

 

Kaynak :

Bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz ?

  • Yorumlar0
  • Onay Bekleyenler0

DİĞER HABERLER

  • Babacan: S&P'yle sözleşmeyi her an bitirebiliriz

    Başbakan Yardımcısı Babacan, 'S&P'yle sözleşmeyi bitirmeyi gerekirse her an yapabiliriz. Bugün için kararımız yok ama ileride her an yapabiliriz' dedi.

  • 'Standard&Poor's'un adını değiştirdim'

    Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye'nin notunu kıran kredi derecelendirme kuruluşu Standard&Poor's'un (S&P) yapmış olduğu değerlendirmenin hiçbir mantıklı tarafı olmadığını belirterek,

  • Vodafone gelirlerini artırdı

    Vodafone Türkiye, müşteri memnuniyetine odaklandığı 2009 yılından bu yana uyguladığı uzun dönemli stratejik programının 3. mali yılını güçlü bir büyüme ile tamamladı.

  • 4 kişilik işe 2 bin 686 kişi başvurdu

    Balıkesir’in Edremit Sosyal Yardım Vakfı’nda çalıştırılmak üzere 4 kişinin işe alınacağının duyurulmasıyla birlikte, müracaat süresinin bitmesine 3 gün kala 2 bin 686 kişi başvuru yaptı.

  • 'Kayıt dışı ile mücadele terörle mücadele gibi'

    Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kayıt dışı ile mücadele en temel önceliklerinden biri olduğunu belirterek,

  • İzmir'de istihdam arttı

    Türk İstatistik Kurumu Ege Bölge Müdürlüğü, İzmir’de kayıt dışı istihdam verilerini açıkladı.

  • Toplu sözleşmeden uzlaşma çıkmadı

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, 21 gün süren toplu görüşme sürecinde 74 milyon vatandaşın taleplerini de dikkate aldıklarını belirtti.

  • Sabancı altın yaka ödülleri verildi

    Sabancı Topluluğu’nun şirket ve çalışanların başarılarını ödüllendirmek ve iyi uygulamaların karşılıklı paylaşılmasını teşvik etmek amacıyla 3’üncüsü gerçekleştirdiği

  • Hükümet teklifini yükseltti!

    Devam eden toplu sözleşme görüşmelerinde Hükümet memurlara yapılacak zam oranı teklifini artırdı

  • Çelik sektörü İstanbul'da buluştu

    SteelOrbis'in düzenlediği Piyasa Sohbetleri Toplantıları’nın beşinci buluşması gerçekleştirildi. Çelik sektörünün dünü, bugünü ve geleceğinin konuşulduğu toplantı çelik sektörü temsilcilerini İstanbul’da buluşturdu.



ANKET

Bir internet haber sitesinde en çok aradığınız özellik nedir?

Ankete Katıl »