Tahrif'in tarihi ve Ehl-i Sünnet Hoca kriterleri

Kıymetli okurlarımız!
Tahrif tarihi çok eskilere gider.
Tevrat, İncil, Zebur, suhuflar sistematik şekilde tahrif edildi. Liderler, Ruhbanlar(nasrani-hristiyan- bilginler), Ahbarlar (yahudi bilginler) ilahlaştırılarak.

Bugün de "şeyh" olarak pazarlanıp sonra tahrif hareketlerinde kullanılan rezerv kuklalar var. Dün oldu bugün oluyor yarın da olacak. Mühim olan okuyup ilim sahibi olarak bunlara kanmamak.

Bunlar hakkında müfessir Fahreddin Razi hocamız meşhur tefsirinde şöyle der:
"Onlar (muharrifler; ilahi kitapları ve ayetleri tahrif edenler) hırsızdan daha şerlidirler. Zira onlar Allâh'ın kitabından Hz.Muhammed-as-ın sıfatlarını çalmışlar, çıkarmışlardır. Bunlar yol kesiciden daha şerlidirler. Çünkü bunlar; Hak'tan halka giden yolu kesmişlerdir. Bunlar cascavlak cahilden daha cahildirler. Çünkü bilerek tekebbür etmek, kibirlenmek küfr-ü inadî olur. Böylece en çirkin olmuş olur. (Fahreddin Razi 23/318)"

Ehl-i sünnet itikadında
- Muhkem olanı öğrenmek ve bunlarla amel etmeye gayret etmek
- Tartışmalardan uzak durmak esastır.

İlk ayet neden "Kıraat et(oku)"?
Neden dedi Allah Resulü;
- Alimin uykusu cahilin ibadetinden evla'dır,
- Alimin ölümü alemin ölümü,
- Alimin mürekkebi, şehidin kanı hükmündedir,
- Denizdeki balıklar dahi alimin affı için dua eder,
- Ağlayın din cahillerin eline kalırsa.

Ehl-i sünnet hocanın özellikleri;
- Tartışmalı konulara girmez
- Tefsir, hadis, İslam tarihi okur. Zira ayette buyrulur: "2/ 146- Peygamberi oğullarını tanır gibi tanırlar."
- Kıraat dersleri verir. Hâlâ Fatiha'yı doğru okuyamıyoruz.
- Peygamberler tarihi anlatır. Zira Peygamberler kıssaları kalplere sekinet verir.

11/ Hûd -120- Peygamberlere ait haberlerden senin fuadını (kalbin en derin kısmı) yatıştıracak olanlardan her türlüsünü sana kıssa olarak anlatıyoruz. Bunda da sana bir hakikat, mü'minlere de bir mev'ıza ve zikir (öğüt ve ibret) gelmiştir.

- Komşuluk ilişkileri, aile ilişkileri, dürüstlük, evlilik, İslamî düğün, İslam iktisadı… nasıl olmalı gibi sosyal konulara ağırlık verir.

- Varsa kerametinden asla bahsetmez. Görmesi gereken zaten görür. İfşaya gerek yok. Nebevî protokolden kopmaz.

- Müteşabih tartışmalara girmez; kabir azabı varmı, Hızır.as. hayatta mı değil mi? Miraç gecesi namaz peyderpey mi 5 vakte indi?...vb.

- Kendini aradan çıkarır. Zira hocanın hareketleri, bir tarihi, dini temsil eder. Daha dikkatli olunmalı.

Ayetler ışığında tahrif hareketleri:
2/ el-Bakara -59- Derken, onların (israiloğulları) içindeki zalimler, sözü kendilerine söylenenden başka şekle soktular. Biz de haktan ayrılmaları sebebiyle, o zalimlere gökten bir azap indirdik.

75- Şimdi, bunların size inanacaklarını mı umuyorsunuz? Oysa içlerinden birtakımı, Allâh'ın kelamını dinler, iyice anladıktan sonra, onu bile bile tahrif ederlerdi.

79- Vay o kimselere ki, elleriyle kitab'ı yazarlar, sonra da onu az bir dünyalık karşılığa değişmek için, "Bu, Allâh'ın katındandır" derler. Vay ellerinin yazdıklarından ötürü onların hâline! Vay kazandıklarından dolayı onların hâline!

Cemaat, vakıf ve derneklere ikaz;
Anadolu'dan kopmayın. Köy köy geziniz,
Sohbetleri ehillerin yapmasına itina gösteriniz,
Etrafınıza alimleri toplayınız,
Gelen şikayetlere kayıtsız kalmayınız,
Fazla lükse kaçmayınız.. binada, sofrada.. her hususta
…Ve bilin ki; Sizi eleştirmeyen danışmanlarınız: ya bilmiyorlar ya da hainler.

Kalın ilim ile.
OGÜNhaber