• Dünya

Vance: Ateşkese sadık kaldık, şiddete şiddetle karşılık veririz

ABD Başkan Yardımcısı Vance, İran ile yapılan ateşkes anlaşmasına Washington'ın bağlı kaldığını belirterek, anlaşmazlıkların diplomatik yollarla çözülmesi gerektiğini, ancak yeni saldırılara sert karşılık verileceğini söyledi.
Vance: Ateşkese sadık kaldık, şiddete şiddetle karşılık veririz
ABD Başkan Yardımcısı Vance, İran ile yürürlükte bulunan ateşkes anlaşmasına ABD'nin bağlı kaldığını açıkladı. Vance, mutabakatın uygulanmasına ilişkin anlaşmazlıkların diyalog yoluyla çözülebileceğini belirtirken, İran'dan gelebilecek olası yeni saldırılara ise "şiddete şiddetle karşılık verileceği" mesajını verdi.

ABD Başkan Yardımcısı Vance, İran ile imzalanan ateşkes anlaşmasına ilişkin açıklamasında Washington yönetiminin mutabakata bağlı kaldığını söyledi.

Vance, "İran bir ateşkes anlaşması imzaladı. Biz bu anlaşmaya sadık kaldık." ifadelerini kullandı.

Mutabakatın uygulanmasına ilişkin görüş ayrılıklarının diplomatik kanallar aracılığıyla çözülebileceğini belirten Vance, "Mutabakat Metni'nin nasıl uygulandığı konusunda anlaşmazlıkları varsa, bizi arayabilirler." dedi.

ABD Başkan Yardımcısı, olası yeni saldırılara karşı ise sert bir uyarıda bulunarak, "Ancak şiddete şiddetle karşılık verilecektir." ifadelerini kullandı.

Vance'in açıklaması, ABD'nin İran'ın Hürmüzgan eyaletine bağlı Sirik kentine düzenlediği saldırı ve İran Devrim Muhafızları Ordusu'nun misilleme tehdidinin ardından geldi. Taraflar arasındaki gerilim sürerken, ateşkesin geleceğine ilişkin belirsizlik devam ediyor.

Kaynak: Reuters, Beyaz Saray
Derleme: OGÜNhaber GPT
Yorum Yazın
islami sohbet
dini chat sohbet odaları